SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2019/2020
   Login via CAS
Marketing Communication Criticism - JJB238
Title: Kritika marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2019 to 2019
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: 62 / 62 (62)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6488
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Incompatibility : JKB019
Pre-requisite : JJB231, JJB269
Is incompatible with: JKB019
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (25.09.2019)
Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a PR a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace. Teoreticky vychází ze zázemí frankfurtské školy (Arendtová, Benjamin, Adorno, Horkheimer, Fromm), postmoderní filosofie (Foucault, Derrida, Welsch ad.) a ekonomie (Galbraith, Sedláček ad.) a kritiky spotřební společnosti. Pozornost bude věnována také kritice PR ve společenském kontextu, zejména budování důvěry (Ewen). Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie z ČR. Cílem předmětu je poskytnout studentům potřebný vhled do hlubších a celospolečenských důsledků, které s sebou rozvoj marketingové komunikace a PR přináší - nadspotřeba, privatizace veřejného prostoru, komercializace umění a kultury, ekologické dopady výroby či další eticky problematické oblasti, například marketing zacílený na děti apod. Předmět rozvíjí kritické myšlení a zaměřuje se na přípravu k odpovědnému rozhodování. Studenti po absolvování předmětu nahlédnou problematiku studovaného oboru z jiných úhlů, budou schopni detekovat možná rizika a poznají některé (nezamýšlené) dopady marketingové komunikace a PR na společnost.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html