|
|
|
||
Last update: KPSBIDLO (07.03.2007)
|
|
||
Last update: KPSBIDLO (07.03.2007)
Karnsová,M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1995. Komárková,R., Slaměník,I., Výrost,J.(eds.) Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha, Grada 2001. Kyriacou,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996. Mareš,J., Křivohlavý,J. Komunikace ve škole. Brno, MU 1995. Nešpor,K. Uvolněně a s přehledem. Praha, Grada 1998. doporučené:Gillernová,I.a kol. Sociální dovednosti učitele. Praha, SPN 1990. Hewstone, M., Stroebe, W. Sociální psychologie. Praha, Portál 2006. Havlínová,M.a kol.: Program podpory zdraví ve škole. Praha, Portál 1998. Kolář,M.: Bolest šikanování. Praha, Portál 2001. Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 1996. Mareš, J. - Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: MU 1995. Mareš,J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Matějček,Z.: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN 1991. Pasch, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998. Petty, G.: Moderní vyučování. Praha: Portál 1996. Rámcové vzdělávací programy Řezáč,J.: Sociální psychologie. Brno, Paido 1998. Satirová,V.: Kniha o rodině. Praha, Portál 1994. Sternberg,R.J.: Úspěšná inteligence. Praha, Grada 2001. Zelinková,O.: Poruchy učení. Praha, Portál 1999. |
|
||
Last update: KPSBIDLO (27.09.2007)
výcvik, seminář |
|
||
Last update: KPSBIDLO (27.09.2007)
100 % aktivní účast (ve výjimečných případech tolerance 1 blok, tj. 4 vyučovací hodiny). |
|
||
Last update: KPSBIDLO (01.10.2010)
Vyučující: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc., PhDr. Simona Horáková-Hoskovcová, PhD., PhDr. Lenka Krejčová, PhD., PhDr. Eva Šírová, PhD., PhDr. Iva Štětovská, PhD. Obsah předmětu: Jde o rozvíjení sociálně-psychologických profesních dovedností učitele: Sociální dovednosti učitele a motivace pro volbu profese Sociální percepce, poznávání druhých, vytváření příznivého klimatu práce skupiny, porozumění vlivu na žáky a vlivu žáků na učitele Sociální komunikace, sebereflexe, aktualizace komunikačních dovedností, jednocestná komunikace, podmínky usnadňující předávání informací Neverbální komunikace, jak umíme mluvit beze slov, emoce a jejich role v komunikaci, porozumění neverbálním projevům jedince Obousměrná komunikace - zpětná vazba, jak efektivně formulovat informaci o sobě a za sebe, nácvik zpětné vazby, umění pochválit, otevřené vyjadřování pozitivních i negativních prožitků Aktivní naslouchání a jeho nácvik, empatie k jednotlivci i k celé skupině (školní třídě), respektování a tolerování odlišného pohledu na projevy interakcí, auntenticita projevů učitele ve vztahu k žákům, vyjadřování se ke konkrétním situacím a ne k zobecněným a zobecňujícím zkušenostem, akceptování osobnosti žáků Sociální interakce ve skupině, kooperace a kompetice, techniky pro podněcování interakce a kooperace ve skupině, asertivní jednání a jeho nácvik, podporování sebekontroly žáků, vedení ke spolupráci, rozvíjení odpovědnosti žáků, rozvíjení sebedůvěry ve vlastní možnosti každého žáka, rozvíjení sebejistého vystupování Rozvíjení tvořivosti Konflikty a jejich zvládání, porozumění průběhu konfliktu, styly chování v interpersonálním konfliktu Interpersonální styly zvládání konfliktních situací Zvládání zátěžových situací ve skupině Strategie zvládání stresu, projevy zátěže ve skupině Duševní hygiena |
|
||
Last update: KPSBIDLO (27.09.2007)
atestace z Úvodu do psychologie pro učitele AUS300004 |