SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
English. LAP - Talking on Academic Topics. Vocabulary and Speaking Skills - ASZAJ0027
Title: Angličtina. FOJK - Talking on Academic Topics. Vocabulary and Speaking Skills
Guaranteed by: Language Centre - English (21-JCA)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2019
Semester: winter
Points: 2
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (15)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: you can enroll for the course repeatedly
Guarantor: Terezie Límanová, M.A.
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: GALAM3BP (07.10.2013)
Kurz je jednosemestrální, 1x2h týdně

Pro koho je kurz určen: předpokládané prohloubení učiva z úrovně B2 na B2+
Kurz umožní studentům lepčí orientaci při práci s odborným textem a v diskusích na odborná témata
Literature - Czech
Last update: GALAM3BP (07.10.2013)

Harrison, R. 2006 Academic Skills. Oxford OUP

Academic Vocabulary in Use. Oxford: OUP

Porter, D, 2008 Academic English. Oxford: Macmillan

Syllabus - Czech
Last update: GALAM3BP (07.10.2013)

prohloubit dosavadní jazykové znalosti studentů, kvalitnější orientace při práci s odborným textem, rozvoj a prohloubení řečových dovedností a odborné slovní zásoby. K tomu se vztahuje budování jazykové kompetence: schopnost prezentace odborného tématu a následné diskuse. Následný i zvýšit studentovu schopnost využít zahraniční literaturu a lépe se v ní orientovat.

Presenting academic topics: developing a paragraph, topic sentences, body sentences and final sentences; citations, references; argumentation, (visual aids).

How to deliver an effective presentation: establishing linking statements, main logical structure, clarity and authority of argument (avoiding plagiarism) etc.

Enlarging academic vocabulary

Discussing ideas, reporting what others say, supporting arguments.

Summing up a text, effective reading, predicting content, text cohesion

Taking notes

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html