|
|
|
||
Last update: Mgr. Zdeňka Eclerová (14.04.2020)
společnosti z antropologické perspektivy. Důraz bude kladen na aktuální témata a etnografické, spíše než shrnující texty. Hlavním cílem práce v semináři i domácí přípravy bude porozumění vybraným tématům v širší perspektivě, a to jak z hlediska teoretické perspektivy autora, tak daného jevu v kontextu kulturním. Seminář se bude věnovat například následujícím aktuálním tématům: klimatická změna a její důsledky, ekologická hnutí, migrace, sebevraždy rolníků, náhradní mateřství a jiné formy komodifikace těla, alternativní medicína a její institucionalizace, identita mladých lidí, de/radikalizace politických hnutí. Hodnocení bude založeno na posouzení aktivní účasti na hodinách, připraveného ústního vystoupení v rámci semináře a závěrečné písemné práce. |
|
||
Last update: Mgr. Zdeňka Eclerová (14.04.2020)
Práce v semináři bude založena na společné diskusi zadaných textů, které musí mít všichni účastníci semináře předem přečteny. Od účastníků se očekává analytické čtení a externí rešerše. |
|
||
Last update: Mgr. Zdeňka Eclerová (14.04.2020)
BANSAL, Parul. 2013. Youth in contemporary India: Images of identity and social change. New Delhi: Springer. BERGER, Peter. 2012. Theory and ethnography in the modern anthropology of India. HAU: Journal of Ethnographic Theory 2 (2): 325-57. DAS, Veena. 1995. Suffering, legitimacy and healing: The Bhopal case. In Critical Events: An Anthropological Perspective on Contemporary India, pp. 137-74. DAS, Veena. 2015. Affliction: Health, Disease, Poverty. New York: Fordham University Press. EDMUNDS, Emme, and Ankit GUPTA. 2016. Headline violence and silenced pleasure: contested framings of consensual sex, power and rape in Delhi, India 2011-2014. Reproductive Health Matters 24, no. 47, pp. 126-140. KHAN, Naveeda. 2015. River and the corruption of memory. Contributions to Indian Sociology, Vol 49, Issue 3, pp. 389 - 409. KOTALOVÁ, Jitka. 1993. Production and Reproduction of Womanhood in Marriages. In Belonging to others: cultural construction of womanhood among Muslims in a village in Bangladesh. Uppsala: Academiae Ubsaliensis, pp. 190-238. MÜNSTER Daniel. 2015. Self-Destruction and Power: Bodies, Resistance and Crises: Farmers' suicide and the moral economy of agriculture: victimhood, voice, and agro-environmental responsibility in South India. In Brož, Luděk a Daniel Münster, Suicide and Agency: Anthropological perspectives on self-destruction, personhood, and power. London, New York: Routledge. PANDE, Amrita. 2016. Global reproductive inequalities, neo-eugenics and commercial surrogacy in India. Current Sociology, Vol. 64, No. 2, pp. 244-258. RAMANUJAN, A. K. 1989. Is there an Indian Way of Thinking? An Informal Essay. In McKim Marriot (ed.) India through Hindu Categories. New Delhi: Sage, pp. 41-58. SHAHANI, Parmesh. 2008. Gay Bombay: globalization, love and (be)longing in contemporary India. Los Angeles, CA: SAGE Publications. SIDDIQI, Bulbul. 2018. Becoming 'Good Muslim': the Tablighi Jamaat in the UK and Bangladesh. Singapore: Springer. THAPPAN, Meenakshi. 2009. Living the Body: Embodiment, Womanhood and Identity in Contemporary India. Los Angeles, CA: Sage. VENKATESHWAR, Sita, a Sekhar BANDYOPADHYAY. 2016. Globalisation and the Challenges of Development in Contemporary India. Singapore: Springer Singapore. |