SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar of interpretation: Artist and his signature Mgr from 2019 - ADU500527 (Mgr from 2019)
Title: Seminář interpretace: Umělec a jeho signatura Mgr od 2019
Guaranteed by: Institute of Art History (21-UDU)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2021
Semester: winter
Points: 8
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
summer s.:written
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
summer s.:0/2, Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: ADU100493
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PhDr. Lubomír Konečný
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D. (09.07.2020)
Seminář umění první poloviny 20. století I: Rámování evropské moderny a avantgardy
Akademický rok 2019/2020, ZS/LS, St 12:30-14:00
Doc. PhDr. Marie Rakušanová
Podmínky absolvování: účast na seminářích (absence tolerovány pouze ze zdravotních důvodů, omluvy přijímány předem), aktivní podíl na diskusích, schopnost číst odborné texty alespoň v jednom ze světových jazyků, prezentace jednoho referátu na vybrané téma, odevzdání písemné práce v rozsahu 8-10 normostran, s poznámkovým aparátem, bibliografií a případně obrazovou přílohou.

Seminář se zaměří na mapování rozličných metodologických přístupů k významným osobnostem, dílům a fenoménům evropského moderního umění a avantgardy. Účastnice (či účastník) semináře, bude číst, analyzovat a komparovat odborné texty rozličně orientovaných historiček a historiků umění, vyslovujících se však k totožnému fenoménu z oblasti evropského moderního a avantgardního umění. Díky tomu bude moci nahlédnout konkrétní uměleckohistorický problém z různých stran a své postřehy sdělit semináři v rámci svého referátu a následné diskuse. Cílem semináře je však také upozornit na významný aspekt uměleckohistorického výkladu, spočívající v jeho nedefinitivnosti, neukončitelnosti a subjektivitě. Žádná interpetace uměleckého díla si nemůže nárokovat absolutní pravdivost a správnost. Na druhou stranu se však každý další uměleckohistorický výklad stává součástí samotného uměleckého díla, má moc budovat jeho kanonický status, nebo jej naopak revidovat a nabourávat, ať už z pozice feministického, postkoloniálního, nebo sémioticky zaměřeného dějepisu umění, jak bude na příkladu konkrétních uměleckohistorických textů názorně ukázáno.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html