SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2018/2019
   Login via CAS
Psychological Questins of Literacy - YBA216
Title: Psychologické otázky studia gramotnosti
Guaranteed by: Programme SHV - Social Sciences Module (24-SM)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2018 to 2018
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unlimited (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Pre-requisite : {Úvod do psychologie, Úvod do společenských věd II.}
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2016)
This course is intended for those students who are interested in the study of reading skills development, and would like to be further involved in the research in this field. The course combines theoretical lectures with practical training in both data collection techniques and fieldwork.
Literature - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)
Obligatory:
  • Průcha Jan. Dětská řeč a komunikace. 1. Praha Grada. 2001. 2,3 a 4. 17-92.
  • Smolík, F. Seidlová Málková, G.. Vývoj jazykových schopností. Grada. Praha. 2014. Gramotnost. 131-144.
Recommended:
  • Kucharská, A.. Riziko dyslexie. PedF UK. Praha. 2014. 1,2, a 3.. 15-94.
  • Seidlová Málková. Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Togga. Praha. 2015.
Teaching methods - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2016)

Práce v tomto kurzu je příležitostí pro systematickou přípravu projektu bakalářské práce a k atestaci SVIP. Je proto výhodou, pokud si kurz zapisují studenti, kteří dosud bakalářskou práci nemají vypsanou nebo se připravují k písemné či ústní části SVIP. Pro kvalitní práci v tomto semináři je také důležité, aby studenti již měli za sebou základní orientaci v psychologii. Naprosto nezbytná je atestace Úvodu do psychologie.
Výhodou je hotová atestace Vývojové psychologie nebo její paralelní zápis.

Tento seminář kombinuje přednáškovou a seminární formu. Předpokládáme, že student si v průběhu semestru osvojí základní znalosti, které posléze zhodnotí v praktické, terénní práci.

Requirements to the exam - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2016)

Atestace kursu je udílena na základě účasti studenta na přednáškových/seminárních blocích a na základě zpracování eseje na zadané téma.Student, který nemá alespoň 75% docházku nemůže atestovat lépe než 3 a musí plnit náhradní úkol, aby mohl atestačně úspěšně kurz zvládnout.

Atestace je realizována písemnou formou (esej či seminární práce) na základě předem stanovených tématických okruhů, které budou uveřejněny během měsíce řijna 2016.

Syllabus - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2016)

V rámci kursu se studenti seznámí s literaturou z oblasti vývojové psycholingvistiky a pedagogické psychlogie.Cílem kursu je umožnost studentům porozumět zákonitostem a mechanismům,  které ovlivňují vývoj počátečního čtení a psaní v psycholingvistické perspektivě.  Kurz tak vytváří  znalostní zázemí pro přípravu bakalářské práce k tématu vývoje čtenářských, pisatelských či pregramotnostních dovedností, ale i k tématu vývoje jazykových schopností či tématům obsahově blízkým.  Student bude v průběhu kurzu potřebovat alespoň minimální znalost agngličtiny, aby mohl v angličtině číst (alespoň orientačně)  vybrané odborné texty.

Obsah kurzu připravuje  studenta k ústní části SVIP- resp. k některým jeho tématům z psychologie.

 

Kurz sestává z bloku přednášek a seminárních setkání k vybraným tématům, ke kterým existují studijní opory v Moodle.  Studijní opory jsou  zpřístupněny po ukončení zápisu do kurzů v ZS.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html