Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Inkluze nadaného žáka v oblasti Praha východ
Thesis title in Czech: Inkluze nadaného žáka v oblasti Praha východ
Thesis title in English: A gifted pupils' inclusion in the Prague East area
Key words: inkluze|nadání|nadaný žák|kurikulum|pedagogicko-psychologické poradenství
English key words: inclusion|gift|gifted pupil|curriculum|educational and psychological counselling centre
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Jiří Kropáč, LL.M., Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.03.2024
Date of assignment: 14.03.2024
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 19.03.2024
Submitted/finalized: no
Guidelines
Cílem diplomové práce je hlouběji prozkoumat téma nadaného žáka a jeho inkluze ve vzdělávání. Práce se zaměřuje na oblast Praha – východ. Práce si klade za cíl porovnat přístup k nadanému žákovi v pedagogicko-psychologických poradnách a ve školách. Nástrojem pro porovnání budou rozhovory s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden a rozhovory s výchovnými poradci.
Pro výzkumnou část práce bude použit kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou rozhovoru a následné komparace výsledků v pedagogicko-psychologických poradnách a ve školách s výchovnými poradci bude možno porovnat situaci z pohledu PPP a naproti tomu postavit úhel pohledu na danou problematiku optikou školy. Výzkumný vzorek se bude skládat z třech rozhovorů v pracovníků pedagogicko-psychologické poradny a třech rozhovorů s výchovnými poradci.
References
BITTMANNOVÁ, Lenka. Speciálně-pedagogické minimum pro učitele: co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-14-8.
CIHELKOVÁ, Jana. Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1248-5.
Kvalita vzdělávání v České republice ve školním roce 2022/2023: Výroční zpráva české školní inspekce. In: Praha, 2023, 1. vydání. ISBN 978-80-88492-60-4.
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY ČESKÉ REPUBLIKY. Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávání v České republice v roce 2022. In: Praha, 2023, 1. vydání. ISBN 978-80-87601-53-2.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html