Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Thesis title in Czech: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání
Thesis title in English: Interdisciplinary relations of physics and chemistry in science education
Key words: mezipředmětové vztahy, interdisciplinární přístup, výuka fyziky, výuka chemie, mezioborová témata, luminiscence, vesmír, vznik prvků, svíčka, parafín
English key words: discipline cross-links, interdisciplinary approach, physics education, chemistry education, interdisciplinary relations, luminescence, evolution of the universe, origin of the elements, candle, paraffin
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: prof. RNDr. Jan Valenta, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 30.11.2015
Date of assignment: 30.11.2015
Date and time of defence: 15.06.2016 00:00
Date of electronic submission:12.05.2016
Date of submission of printed version:13.05.2016
Date of proceeded defence: 15.06.2016
Opponents: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1) Provést rešerši odborné literatury týkající se integrace fyziky a chemie ve výuce ZŠ, resp. SŠ.
2) Na základě odborné literatury a vlastní zkušenosti autora vybrat témata a přístupy vhodné k integraci výuky fyziky a chemie.
3) Vytvořit pracovní listy pro žáky a metodické materiály pro učitele umožňující realizaci integrované výuky fyziky a chemie.
4) Ověřit vytvořené pracovní listy pro žáky a materiály pro učitele ve výuce (a při přípravě na ni).
5) Získat zpětnou vazbu z výuky a na základě ní připravené materiály upravit.
References
Hejnová, E. (2011). Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na základních školách v českých zemích - minulost a současnost. Scientia in educatione, 2(2), 77−90.
Janás, J. (1996/97). Mezipředmětové vazby v přírodovědných předmětech. Matematika−fyzika−informatika, 6(2), 79−81.
Janás, J. (2001). Mezipředmětové vazby fyziky s ostatními přírodovědnými předměty, matematikou a předmětem praktické činnosti na základní škole. Hradec Králové: MAFY.
Škoda, J., & P. Doulík, P. (2009). Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 19(3), 24–44.
Bílek, M. (2003). Oborové didaktiky jako interdisciplinární vědní obory a jejich vybraná pojetí (s příklady z didaktiky chemie). In: Trendy soudobé výuky didaktických disciplín na vysokých školách: Sekce III. Otázky vzájemného sepětí obecné didaktiky a didaktik jednotlivých oborů [online, http://pdf.uhk.cz/kch_old/obecna_didaktika_konference/prispevky/bilek__sekce3_obor_did.htm]
Lepil, O. (2005). Jsou projekty integrované přírodovědy cestou vývoje fyzikálního vzdělávání v 21. století? In: Projekty v teorii a praxi vyučování fyzice. Olomouc: Univerzita Palackého. 32 − 38.
MacKinnon, P. J., Hine, D., & Barnard, R. T. (2013). Interdisciplinary Science Research and Education. Higher Education Research and Development, 32(3), 407-419.
Mulder, M. (2012). Interdisciplinarity and Education: Towards Principles of Pedagogical Practice. Journal of Agricultural Education and Extension, 18(5), 437-442.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html