Užití dynamického programování pro návrh pohybu letadel po ploše letiště.
Thesis title in Czech: | Užití dynamického programování pro návrh pohybu letadel po ploše letiště. |
---|---|
Thesis title in English: | Usage of dynamic programming for proposing aircraft movements on an airport. |
Academic year of topic announcement: | 2006/2007 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Applied Mathematics (32-KAM) |
Supervisor: | prof. RNDr. Karel Zimmermann, DrSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.07.2007 |
Date of assignment: | 19.07.2007 |
Date and time of defence: | 20.05.2008 00:00 |
Date of electronic submission: | 20.05.2008 |
Date of proceeded defence: | 20.05.2008 |
Opponents: | doc. RNDr. Libuše Grygarová, DrSc. |
Guidelines |
Diplomant se seznámí s možností využití nekonečného dynamického
programovaní pro návrh pohybu letadel po ploše letiště v návaznosti na jejich starty a přistání. Účelem práce by mělo být navrhnout obecné postupy (pro možné následné použití na reálném letišti) pro vytvoření úlohu nekonečného dynamického programovaní která by minimalizovala čas přistaní-stojanka a stojanka-start (suma pro všechna letadla). Případně určit které paramatry jsou duležité z hlediska zjednodušení úlohy. Prace by měla být koncipována tak aby mohla být používáná společne s algoritmy z nize uvedenych praci, které se zaobírají efektivním využitím runwaye. |
References |
N. Bäuerle , O. Engelhardt-Funke and M. Kolonko : On the Waiting Time
of Arriving Aircrafts and the Capacity of Airports with One or Two Runways Europ. J. Operational Research, 177 (2007) 1180-1196 Rainer Kiehne: On the Impact of Aircraft Scheduling to Airport Capacity (publikovano na Euro2007) |