Vzdělávací strategie uplatňované v prostředí vybrané speciální střední školy
Thesis title in Czech: | Vzdělávací strategie uplatňované v prostředí vybrané speciální střední školy |
---|---|
Thesis title in English: | Educational Strategies Applied in the Environment of a Selected Special Secondary School |
Key words: | vzdělávací strategie|diferenciační přístupy|diverzita ve vzdělávání|individualizace|speciální střední škola|žáci se speciálními vzdělávacími potřebami |
English key words: | educational strategies|differentiation approaches|diversity in education|individualization|special secondary school|students with special educational needs |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.03.2024 |
Date of assignment: | 19.03.2024 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 19.03.2024 |
Submitted/finalized: | no |
Guidelines |
Diplomová práce se zaměřuje na téma vzdělávacích strategií a jejich implementaci do výuky, která probíhá v prostředí vybrané speciální střední školy. Práce je tradičně členěna na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce je popsat aspekty didaktické práce učitele v kontextu edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) se zaměřením na vhodnou volbu organizačních forem, výukových metod, diferenciačních postupů a individualizačních systémů. Praktická část diplomové práce je koncipovaná jako exploratorní (průzkumná) případová studie instituce (školy) s prvky evaluační případové studie. Cílem praktické části je identifikovat nejčastěji využívané vzdělávací strategie a postupy při výuce žáků se SVP a přispět tak zjištěnými výsledky k zefektivnění edukační praxe nejen vybrané speciální střední školy, ale i dalších stejných typů škol. |
References |
Hornby, G. (2014). Effective Teaching Strategies for Inclusive Special Education. ResearchGate.https://www.researchgate.net/publication/312724540_Effective_Teaching_Strategies_for_Inclusive_Special_Education Johnsons, A. (2014). Diversity of the human experience. National science press.https://www.academia.edu/9878443/DIVERSITY_IN_EDUCATION Kasíková, H., & Straková, J. (2011). Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Karolinum. Kolář, Z., Raudenská, V. & Frühaufová V. (2001). Didaktické znalosti a dovednosti učitelů. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta. Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Portál. Mareš, J. (2015). Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika, 65 (2), s. 113–142.https://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11212 Petlák, E. (2000). Pedagogicko-didaktická práca učiteľa. Iris. Slowík, J. (2022). Inkluzivní speciální pedagogika. Grada Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál. Zilcher, L., & Svoboda, Z. (2019). Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Grada. |