Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Média na TikToku: analýza obsahu, formátů a témat v práci mezinárodních zpravodajských médií
Thesis title in Czech: Média na TikToku: analýza obsahu, formátů a témat v práci mezinárodních zpravodajských médií
Thesis title in English: Media on TikTok: analysis of content, formats and themes in the work of international news media
Key words: TikTok|žurnalistika|média|inovativní formáty
English key words: TikTok|journalism|media|innovative formats
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.03.2024
Date of assignment: 02.03.2024
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 02.03.2024
Submitted/finalized: no
Guidelines
PoužíváníTikTokumezinárodními zpravodajskými médii je rostoucím trendem a přibližně polovina předních zpravodajských vydavatelů pravidelně publikuje obsah na této platformě. [1] Přesto je ale způsob využívání této platformy stále málo prozkoumaný. Práce se bude věnovat systematické analýze formátů, obsahu a tematického zaměření videí, která produkují mezinárodní zpravodajskámédiaPoužíváníTikTokumezinárodními zpravodajskými médii je rostoucím trendem apřibližně nasociální sítiTikTok.

Cílem je identifikovat specifika přístupu a obsahu zpravodajství naTikTokua jejich vliv na vnímání zpráv novou generací.

Výzkumná otázka a cíl práce: Jakým způsobem mezinárodní zpravodajská média adaptují svůj obsah pro platformuTikToka jaká specifika lze identifikovat v jejich video formátech a tematickém výběru? Hlavním cílem práce je analyzovat a porovnat obsah a strategie vybraných mezinárodních médií, jako jsou New York Times aTheGuardian, a zjistit, jakým způsobem tyto instituce oslovují uživateleTikToku.

Metody a přístupy: Pro analýzu budou využita metoda obsahové analýzy a případových studií vybraných médií. Data budou získána prostřednictvím monitorování aktivit médií naTikTokua následného kódování.

[1]https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/how-publishers-are-learning-create-and-distribute-news-tiktok

Bakalářská/Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
GARCÍA-ORTEGA, Alba; GARCÍA-AVILÉS, José Alberto. Innovation inNarrativeFormatsRedefinestheBoundariesofJournalisticStorytelling: InstagramStories,TikTokandComicJournalism.BlurringBoundariesofJournalismin Digital Media.Studiesin Big Data, r. 2023, č. 140, s. 185-197. ISBN: 978-3-031-43925-4
HENDRICKX, Jonathan.FromNewspaperstoTikTok:SocialMediaJournalismastheFourthWaveofNewsProduction,DiffusionandConsumption.BlurringBoundariesofJournalismin Digital Media,r. 2023, č. 140, s. 229-246. ISBN: 978-3-031-43926-1
VÁZQUEZ-HERRERO, Jorge; NEGREIRA-REY, María-Cruza LÓPEZ-GRACÍA,Xosé.Let’sdancethenews!Howthenewsmedia areadaptingtothelogicofTikTok.Journalism, r. 2020, č. 23(8), s. 1717-1735.
ALVES FARIA,Giovana.Tik TokNews: Ananalysisofusers'perceptionofjournalisticcontenton Tik Tok.Diplomová práce, vedoucí Macková, Veronika. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2022.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html