Média na TikToku: analýza obsahu, formátů a témat v práci mezinárodních zpravodajských médií
Thesis title in Czech: | Média na TikToku: analýza obsahu, formátů a témat v práci mezinárodních zpravodajských médií |
---|---|
Thesis title in English: | Media on TikTok: analysis of content, formats and themes in the work of international news media |
Key words: | TikTok|žurnalistika|média|inovativní formáty |
English key words: | TikTok|journalism|media|innovative formats |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.03.2024 |
Date of assignment: | 02.03.2024 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 02.03.2024 |
Submitted/finalized: | no |
Guidelines |
PoužíváníTikTokumezinárodními zpravodajskými médii je rostoucím trendem a přibližně polovina předních zpravodajských vydavatelů pravidelně publikuje obsah na této platformě. [1] Přesto je ale způsob využívání této platformy stále málo prozkoumaný. Práce se bude věnovat systematické analýze formátů, obsahu a tematického zaměření videí, která produkují mezinárodní zpravodajskámédiaPoužíváníTikTokumezinárodními zpravodajskými médii je rostoucím trendem apřibližně nasociální sítiTikTok. Cílem je identifikovat specifika přístupu a obsahu zpravodajství naTikTokua jejich vliv na vnímání zpráv novou generací. Výzkumná otázka a cíl práce: Jakým způsobem mezinárodní zpravodajská média adaptují svůj obsah pro platformuTikToka jaká specifika lze identifikovat v jejich video formátech a tematickém výběru? Hlavním cílem práce je analyzovat a porovnat obsah a strategie vybraných mezinárodních médií, jako jsou New York Times aTheGuardian, a zjistit, jakým způsobem tyto instituce oslovují uživateleTikToku. Metody a přístupy: Pro analýzu budou využita metoda obsahové analýzy a případových studií vybraných médií. Data budou získána prostřednictvím monitorování aktivit médií naTikTokua následného kódování. [1]https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/how-publishers-are-learning-create-and-distribute-news-tiktok Bakalářská/Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
GARCÍA-ORTEGA, Alba; GARCÍA-AVILÉS, José Alberto. Innovation inNarrativeFormatsRedefinestheBoundariesofJournalisticStorytelling: InstagramStories,TikTokandComicJournalism.BlurringBoundariesofJournalismin Digital Media.Studiesin Big Data, r. 2023, č. 140, s. 185-197. ISBN: 978-3-031-43925-4 HENDRICKX, Jonathan.FromNewspaperstoTikTok:SocialMediaJournalismastheFourthWaveofNewsProduction,DiffusionandConsumption.BlurringBoundariesofJournalismin Digital Media,r. 2023, č. 140, s. 229-246. ISBN: 978-3-031-43926-1 VÁZQUEZ-HERRERO, Jorge; NEGREIRA-REY, María-Cruza LÓPEZ-GRACÍA,Xosé.Let’sdancethenews!Howthenewsmedia areadaptingtothelogicofTikTok.Journalism, r. 2020, č. 23(8), s. 1717-1735. ALVES FARIA,Giovana.Tik TokNews: Ananalysisofusers'perceptionofjournalisticcontenton Tik Tok.Diplomová práce, vedoucí Macková, Veronika. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2022. |