Framework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířat
Thesis title in Czech: | Framework pro realtime realistické a interaktivní simulace shlukování zvířat |
---|---|
Thesis title in English: | A framework for realtime realistic and interactive simulations of animal flocking |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Distributed and Dependable Systems (32-KDSS) |
Supervisor: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Author: | Bc. Ondřej Vaic - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.09.2022 |
Date of assignment: | 23.09.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 06.10.2022 |
Opponents: | Mgr. Vojtěch Černý |
Guidelines |
Práce se bude zabývat simulací shlukování zvířat (flocking) pro různá využití v oblasti počítačových her. Výsledkem práce bude knihovna pro herní engine Unity a demonstrace využití této knihovny ve hře založené na interakci hráče se skupinou zvířat. Při implementaci bude kladen důraz na realtimové požadavky počítačových her, ale zároveň i na co největší realističnost a robustnost výsledné simulace. V rámci této práce chceme také prozkoumat způsoby pro vytvoření komplexnějších chování, která jsou často v současných implementacích opomíjena. Knihovna bude vyvinuta s důrazem na jednoduchou editaci chování designery a jednoduchou rozšiřitelnost pro programátory. |
References |
* Reynolds C. W., 1987, “Flocks, Herds, and Schools: A Distributed Behavioral Model,” Computer Graphics (ACM SIGGRAPH '87 Conference Proceedings), Vol. 21, No. 4, pp. 25-34.
* Reynolds, C. W., 1999 “Steering Behaviors For Autonomous Characters”, proceedings of Game Developers Conference 1999 held in San Jose, California. Miller Freeman Game Group, San Francisco, California. Pages 763-782. * Hartman, C., & Benes, B., 2006, “Autonomous boids”, Computer Animation and Virtual Worlds, 17. * Mohit Sajwan et al, 2014, “Flocking behaviour simulation: explanation and enhancements in boid algorithms”, (IJCSIT) International Journal of Computer Science and Information Technologies, Vol. 5 (4), 5539-5544 * S.-C. Chiang, C. Hoffmann, S. Mittal, 2009, “Emergent Crowd Behavior” CAD'09, Reno, NV * M. Joselli, E. B. Passos, M. Zamith, E. Clua, A. Montenegro, and B. Feij´o, 2009. ”A Neighborhood Grid Data Structure for Massive 3D Crowd Simulation on GPU” * I. Lebar Bajec, N. Zimic & M. Mraz, 2007, “The computational beauty of flocking: boids revisited, Mathematical and Computer Modelling of Dynamical Systems”, 13:4, 331-347 |