Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny
Thesis title in Czech: Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny
Thesis title in English: High school interdisciplinary tasks in physics, chemistry, biology and medicine
Key words: fyzikální úlohy, mezipředmětové úlohy, chemie, biologie, medicína
English key words: physics tasks, interdisciplinary task, chemistry, biology, medicine,
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.02.2016
Date of assignment: 16.02.2016
Opponents: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1) Zmapovat dostupné materiály na dané téma.
2) Zamyslet se nad tím, kde, kdy a jak by úlohy měly být zařazeny do výuky.
3) Vytvořit vlastní sadu úloh.
4) Pokud to bude možné, provést pilotáž vybraných úloh přímo ve výuce.
References
V. Karpenko, M. Kodíček: Biofysikální chemie, Academia, Praha, 2013
J. Beneš, D. Jirák, F. Vítek: Základy lékařské fyziky, Karolinum, Praha, 2015
D. Halliday, R. Resnick, J. Walker: Fyzika, VUTIUM, Brno, 2007
a další materiály dle doporučení vedoucí práce
Preliminary scope of work
Přestože jsou přírodovědné mezipředmětové vazby explicitně uváděny ve školních vzdělávacích programech gymnázií, často na jejich uplatnění ve vyučovacích hodinách fyziky nezbývá prostor a energie. Někteří studenti pak vnímají jednotlivé předměty jako oddělené a uniká jím komplexní přírodovědný obraz světa. Cílem práce je napomoci řešení tohoto problému. Řešitel předloží soubor řešených úloh na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny, které budou vhodné pro použití v hodinách fyziky na gymnáziích. Úlohy budou rovněž demonstrovat všestrannou a praktickou využitelnost fyziky a povedou studenty k syntéze znalostí z různých oborů. Práce bude koncipována jako příručka pro učitele.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html