Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny
Thesis title in Czech: | Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny |
---|---|
Thesis title in English: | High school interdisciplinary tasks in physics, chemistry, biology and medicine |
Key words: | fyzikální úlohy, mezipředmětové úlohy, chemie, biologie, medicína |
English key words: | physics tasks, interdisciplinary task, chemistry, biology, medicine, |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 16.02.2016 |
Date of assignment: | 16.02.2016 |
Opponents: | RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
Guidelines |
1) Zmapovat dostupné materiály na dané téma.
2) Zamyslet se nad tím, kde, kdy a jak by úlohy měly být zařazeny do výuky. 3) Vytvořit vlastní sadu úloh. 4) Pokud to bude možné, provést pilotáž vybraných úloh přímo ve výuce. |
References |
V. Karpenko, M. Kodíček: Biofysikální chemie, Academia, Praha, 2013
J. Beneš, D. Jirák, F. Vítek: Základy lékařské fyziky, Karolinum, Praha, 2015 D. Halliday, R. Resnick, J. Walker: Fyzika, VUTIUM, Brno, 2007 a další materiály dle doporučení vedoucí práce |
Preliminary scope of work |
Přestože jsou přírodovědné mezipředmětové vazby explicitně uváděny ve školních vzdělávacích programech gymnázií, často na jejich uplatnění ve vyučovacích hodinách fyziky nezbývá prostor a energie. Někteří studenti pak vnímají jednotlivé předměty jako oddělené a uniká jím komplexní přírodovědný obraz světa. Cílem práce je napomoci řešení tohoto problému. Řešitel předloží soubor řešených úloh na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny, které budou vhodné pro použití v hodinách fyziky na gymnáziích. Úlohy budou rovněž demonstrovat všestrannou a praktickou využitelnost fyziky a povedou studenty k syntéze znalostí z různých oborů. Práce bude koncipována jako příručka pro učitele. |