Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kvalita výuky začínajících učitelů fyziky
Thesis title in Czech: Kvalita výuky začínajících učitelů fyziky
Thesis title in English: The Quality of Teaching by Beginning Physics Teachers
Key words: kvalita výuky, kvalita výuky fyziky, začínající učitel, pedagogické pozorování, případová studie
English key words: quality of teaching, quality of physics teaching, beginning teacher, pedagogical observation, case study
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.04.2015
Date of assignment: 01.04.2015
Confirmed by Study dept. on: 14.04.2015
Date and time of defence: 15.06.2016 00:00
Date of electronic submission:11.05.2016
Date of submission of printed version:12.05.2016
Date of proceeded defence: 15.06.2016
Opponents: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
1. Seznámit se se standardizovaným nástrojem k pozorování výuky fyziky (parametrů její kvality).
2. Absolvovat zácvik, na základě kterého bude pozorování pomocí nástroje dostatečně reliabilní.
3. Spolu s vedoucím práce vytipovat, oslovit a zajistit několik čerstvých absolventů oboru učitelství fyziky pro SŠ, kteří vyučují na vyšším gymnáziu a kteří umožní pozorování několika vyučovacích hodin.
4. U každého z učitelů pozorovat během školního roku 2015/16 přibližně 8 vyučovacích hodin.
5. Provést s každým z učitelů polostrukturovaný rozhovor, který umožní zasadit informace zjištěné během pozorování do širšího a hlubšího kontextu.
6. Na základě provedených pozorování a rozhovorů charakterizovat a interpretovat výuku vedenou jednotlivými učiteli.
References
Žák, V. (2014). The Quality of Physics Teaching – Cases of Teaching over Time and in Space by Three Teachers. Orbis Scholae, 8(2), 61–82.
Žák, V. (2014). Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou – porovnání pohledů výzkumníka a učitele. Pedagogika, 64(1), 66–80.
Janík, T., et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., & Chvál, M. (Eds.). (2012). Kvalita ve vzdělávání [Monothematic issue]. Orbis scholae, 6(3).
Žák, V. (2008). Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky. Pedagogika, 58(1), 61–72.
Bayrhuber, H., Ralle, B., Reiss, K., Schön, L.-H., & Vollmer, H. J. (2004). Konsequenzen aus PISA. Perspektiven der Fachdidaktiken. Innsbruck: StudienVerlag.
Korthagen, F. A. J., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2001). Linking practice and theory: The pedagogy of realistic teacher education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html