Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu
Thesis title in Czech: Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu
Thesis title in English: Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder
Key words: OCD|serious game|simulace
English key words: OCD|serious game|simulation
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language:
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Ing. Radek Richtr, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.03.2024
Date of assignment: 13.03.2024
Confirmed by Study dept. on: 18.03.2024
Advisors: Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D.
Guidelines
Obsedantně kompulzivní porucha (OCD) je jedna z nejběžnějších psychiatrických chorob. Účelem práce je vytvořit hru a pomocí ní informovat širší obecenstvo o této poruše. Hra bude sestávat z několika situací ilustrujících některé možné projevy (předměty kompulze a obsese) a simulující symptomy OCD (např. úzkost), a bude doplněna informacemi o této problematice. Bude testováno pochopení OCD u hráčů a jejich pocity spojené s hraním.
References
Liaskou, M., & Rizopoulos, C. (2023, September). Using Virtual Reality to Raise Public Awareness of Obsessive-Compulsive Disorder: A Preliminary Study. In Proceedings of the 2nd International Conference of the ACM Greek SIGCHI Chapter.
A. Torrão, J. Natário, P. Carvalho, C. Silva and F. Silva, "A VR Game for Obsessive-Compulsive Disorders Therapy," 2021 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI), Porto, Portugal, 2021.
Lau, H. M., Smit, J. H., Fleming, T. M., & Riper, H. (2017). Serious games for mental health: are they accessible, feasible, and effective? A systematic review and meta-analysis. Frontiers in psychiatry, 7, 209.
Fajnerová, I., Francová, A., Taranzová, K. et al. Virtual reality environment for exposure therapy in obsessive–compulsive disorder: a validation study. Virtual Reality 27, 2691–2701 (2023).
Preliminary scope of work
Výsledkem práce bude hra vzniklá z přímé spolupráce Matematicko-fyzikální fakulty a Národního ústavu pro duševní zdraví (plus Fakulty informačních technologií ČVUT). Hra by měla být jak přesná z pohledu simulace symptomů OCD, tak ale i vhodné pro široké publikum, které by se s těmito symptomy chtělo blížeji a podrobněji seznámit. Krom hry samotné je pak podstatný i doprovodný text o jednotlivých situacích a poruchách
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html