Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu
Thesis title in Czech: | Hra zobrazující obsedantně-kompulzivní poruchu |
---|---|
Thesis title in English: | Game Portraying Obsessive-Compulsive Disorder |
Key words: | OCD|serious game|simulace |
English key words: | OCD|serious game|simulation |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | Ing. Radek Richtr, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.03.2024 |
Date of assignment: | 13.03.2024 |
Confirmed by Study dept. on: | 18.03.2024 |
Advisors: | Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D. |
Guidelines |
Obsedantně kompulzivní porucha (OCD) je jedna z nejběžnějších psychiatrických chorob. Účelem práce je vytvořit hru a pomocí ní informovat širší obecenstvo o této poruše. Hra bude sestávat z několika situací ilustrujících některé možné projevy (předměty kompulze a obsese) a simulující symptomy OCD (např. úzkost), a bude doplněna informacemi o této problematice. Bude testováno pochopení OCD u hráčů a jejich pocity spojené s hraním. |
References |
Liaskou, M., & Rizopoulos, C. (2023, September). Using Virtual Reality to Raise Public Awareness of Obsessive-Compulsive Disorder: A Preliminary Study. In Proceedings of the 2nd International Conference of the ACM Greek SIGCHI Chapter.
A. Torrão, J. Natário, P. Carvalho, C. Silva and F. Silva, "A VR Game for Obsessive-Compulsive Disorders Therapy," 2021 International Conference on Graphics and Interaction (ICGI), Porto, Portugal, 2021. Lau, H. M., Smit, J. H., Fleming, T. M., & Riper, H. (2017). Serious games for mental health: are they accessible, feasible, and effective? A systematic review and meta-analysis. Frontiers in psychiatry, 7, 209. Fajnerová, I., Francová, A., Taranzová, K. et al. Virtual reality environment for exposure therapy in obsessive–compulsive disorder: a validation study. Virtual Reality 27, 2691–2701 (2023). |
Preliminary scope of work |
Výsledkem práce bude hra vzniklá z přímé spolupráce Matematicko-fyzikální fakulty a Národního ústavu pro duševní zdraví (plus Fakulty informačních technologií ČVUT). Hra by měla být jak přesná z pohledu simulace symptomů OCD, tak ale i vhodné pro široké publikum, které by se s těmito symptomy chtělo blížeji a podrobněji seznámit. Krom hry samotné je pak podstatný i doprovodný text o jednotlivých situacích a poruchách |