Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Jak se učitel stává waldorfským učitelem?
Thesis title in Czech: Jak se učitel stává waldorfským učitelem?
Thesis title in English: How does a Teacher become a Waldorf Teacher?
Key words: školství, alternativní školství, vzdělávací politika
English key words: education, alternative education, education policy
Academic year of topic announcement: 2013/2014
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Public and Social Policy (23-KVSP)
Supervisor: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 05.06.2014
Date of assignment: 05.06.2014
Date and time of defence: 01.09.2015 00:00
Venue of defence: Jinonice, U Kříže 8, Praha 5
Date of electronic submission:31.07.2015
Date of proceeded defence: 01.09.2015
Opponents: Mgr. Eva Hejzlarová, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Náplní mé práce je především zjistit, jak se učitelé stávají alternativními učiteli. Situaci budu zkoumat kvantitativní metodou pomocí rozhovorů, ve kterých se zaměřím především na to, v čem oni sami vidí svoji alternativu a jak oni sami tuto funkci vnímají. Zkoumat budu především jejich cestu, jak se k této práci dostali, a to jak po stránce formální (tedy proces studia a přípravy), tak po stránce subjektivní. Bude mne zajímat, jaké zážitky je v průběhu let formovaly a zda v těchto procesech naleznu odlišnosti mezi Českou republikou a Německem.
Preliminary scope of work in English
The aim of the thesis is to find out, how teachers can become alternative teachers. The situation is going to be examined by quantitative method using interviewing aimed especially on teachers´ opinions on their own alternatives and their perception of the employment as alternative teacher. Special focus will be aimed on teachers´ ways of getting this job from both formal (study process and preparation) and subjective point of view. Experiences, which strongly influenced alternative teachers, will be recognized. Possible differences in above mentioned processes between Czech Republic and Germany will be described.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html