AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Přemysl Kolorenč, Ph.D. [32-UTF], Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Systém, kdy se studenti vyvolávají k tabuli navzájem, v praxi nefungoval, a moc nerozumím tomu, proč byl vůbec zaveden. Stejně se usadil zasedací pořádek a chodili jsme popořadě, což mi přijde logičtější.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent je nejen excelentní přednášející, ale také cvičící. Na cvičeních je ještě zábavnější než na přednáškách, ale přesto zachovává velmi dobrou strukturovanost hodin, a i zde je velmi ochotný zodpovídat dotazy a dovysvětlovat či znovu vysvětlovat naprosto cokoliv.
Na cvičení se obzvláště ukázal velmi široký rozhled pana docenta a ačkoli se to mne již týkat nebude, věřím, že kdyby pan docent vedl nějaký proseminář, mohl by na něm své rozsáhlé znalosti a výborný přednes dobře zužitkovat a jsem si jistý, že studenti by to velmi ocenili.
doc. RNDr. Přemysl Kolorenč, Ph.D. [32-UTF], Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, přednáška]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Určitě jedna z těch lepších přednášek na matfyzu.
Výklad doc. Kolorenče se velmi dobře sleduje, není vyčerpávající, a občasné suše vtipné poznámky jsou něco, díky čemu jsem se na tyto přednášky vždycky těšil.
Rozhodně doporučuji, i kdybyste neplánovali pokračovat teoreticky.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent vyvolává dost rozporuplné pocity. Myslím, že od studentů prostě očekává samostatnou činnost a přemýšlení a často je potom zklamaný (třeba když odpadne cvičení a studenti si látku nedoženou sami, když by měli). Kvůli tomu občas působil nepříjemně, ale asi byl vesměs v právu, a nevím o tom, že by někomu způsobil nějaký skutečný problém. S termíny zkoušky vycházel vstříc.

Přednášky byly jasně strukturované, byly v nich odkazy na rozšiřující materiály, zajímavá diskuse k hlubším základům termodynamiky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent je skvělý přednášející, má rozsáhlé znalosti a ohromný rozhled jak v termodynamice, tak v matematice a kvantové mechanice, a jeho přednášky jsou velmi dobře strukturovány. Má také skvělý přednes, dokonale "subtle" smysl pro humor a velmi ochotně zodpovídá jakékoli dotazy. Přednes a struktura přednášek dělá i dlouhé přednášky záživné, na přednáškách pana docenta rozhodně není problém udržet pozornost. Až na výjimky v podobě kreslení grafů, u kterých bylo trochu náročné stíhat si i psát poznámky, se na přednášek dají dělat velmi kvalitní výpisky, které mimochodem pan docent poskytuje i své.
Všeobecně považuji pana docenta Kolorenče za jednoho z nejlepších vyučujících, co jsem doposud potkal, a vřele doporučuji kdykoli na cokoli :)
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobrý přednášející, působí profesionálně, ale dokáže vysvětlit otázky v jednoduchých pojmech.
Co u doc. Kolorenče musím opravdu vyzdvihnout, je míra realističnosti očekávání od studentů. Zmiňuje, že je v pořádku s tím, když někdo nechodí na přednášky, cvičení, nevyžaduje to, stejně tak je ochotný např. při nezískání dostatečného počtu bodů z dú vypsat náhradní.
Marek Milička, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Promyšlený a zajímavý výklad, osvětlení nejasností, férové podmínky zápočtu. Zvláště také cením pauzu v polovině přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučujúci mal prednášky vždy pripravené, prednášal zrozumiteľne a nechaoticky, neskákal z témy na tému. Krátke opakovanie minulej prednášky na začiatku bolo pre mňa užitočné. Vyučujúci bol u zápočtu a u skúšky férový, snaží sa s termínmi skúšok výjsť študentom čo najviac v ústrety.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Přehledný a dobře strukturovaný výklad. Velmi podrobně a kriticky probrané výchozí principy. Na druhou stranu byl výklad pro jeho informační hustotu náročný na pozornost.
RNDr. Martin Žonda, Ph.D. [32-KFKL], Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výkladu jsem často nerozuměl. Bylo vidět, že pan doktor ví, odkud a kam jde a co chce předat, ale bohužel mluví často potichu/nepříliš artikulovaně, a měl jsem se pak problém chytat.
Také by bylo dobré nějak více zřetelně sdělit zadání.
Docela často se mi stávalo, že jsem prostě jen opisoval z tabule, protože jsem nepostřehl, co že to vlastně počítáme, a proč zrovna daným způsobem.
Na posledních pár cvičeních jsem byl z různých důvodů u doc. Kolorenče, která mi přišla mnohem strukturovanější, a dala se skvěle sledovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičiaci je ochotný, vie uznať svoju chybu vo výpočte, má ľudský prístup ku študentom. V prípade príkladu, ktorý bol na hodine nejasný, tak prostredníctvom MS Teams nám poslal ďalšie poznámky na dovysvetlenie. Oceňujem krátke testíky v MS Teams k preberanej látke. Jediné, čo mi chýbalo bola nejaká ucelená zbierka príkladov, ale odporúčania na literatúru sme dostali vo veľkom počte, takže som si príklady na počítanie našla.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Na hodiny přišel vždy dobře připraven. Často zodpověděl dotaz z minulého cvičení, který neuměl z hlavy odpovědět. Přesto však nebylo občas jasné, co se děje, což může být způsobeno i objemem učiva. Za největší pozitivum beru jeho, v průběhu semestru zlepšující se, náladu.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dal bych více prostoru Legendreově transformaci.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vážím si neomezeného času na zápočtovou písemku.
---, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení velmi dobře navazují na přednášku a příklady poměrně dobře připravují na domácí úkoly a zápočtovou písemku, ovšem měl jsem vždy pocit, že bych potřeboval ještě jeden nebo dva příklady na dané téma, abych v něm získal jistotu. To u domácích úkolů způsobovalo časté situace typu "A můžu tohle udělat?"
Jinak byla cvičení velmi příjemná, vždy jsem si užil počítání a často byly příklady důležité pro samotný kurz termodynamiky doplněny nějakými doplňkovými, zajímavými či zábavnými příklady z okrajovějších oblastí termodynamiky.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem dostupnosť príkladov na stránkach doc. Kolorenča a jeho poznámky k nim. Štyri domáce úlohy boli náročnejšie, ale na každej z nich som sa veľa naučila. Zápočtový test aj keď som ho opakovala, tak po spočítaní typických príkladov, bol zvládnuteľný a času bolo dostatok, čiže som nebola v takom časovom strese ako obyčajne. Minulý rok som mala zámennú termodynamiku NOFY031 a musím uznať, že na tento rok som sa naučila toho na cvičení viac.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, přednáška]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Rozsahem a strukturou skvělá přednáška.
---, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Termodynamika je již pověstí strašákem třetího ročníku studia. A opravdu, jedná se o obsáhlý a náročný předmět, nicméně tato teoretická varianta přednášky je velmi dobře strukturována a nejobtížnější témata jsou přenášena tak, aby se studenti mohli naučit jejich odvození, což je velmi vítané a přínosné: Odvození jsou konečně využitím matematické analýzy z předchozích dvou ročníků a jsou dobře pochopitelná. Nemám konkrétní body, které bych chtěl vyzdvihnout, prostě se jedná o celkově velmi dobře provedený předmět, který je i přes svou náročnost velmi zajímavý a svým způsobem zábavný.
Zkouška je stejně jako celý zbytek semestru velmi náročná, ale zvladatelná a svým způsobem zábavná.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika I [NTMF043, přednáška]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobrá ucelená přednáška z termodynamiky a statistické fyziky. Z počátku mi chvíli trvalo, než jsem se "dostal do stejného světa" jako doc. Kolorenč, zejména co se týče používaných pojmů a jistého typu argumentace a uvažování. Velmi oceňuji detailní sylabus, odkazy na poznámky a širokou nabídku literatury. Líbílo se mi propojování s matematickým aparátem (1 formy, integrabilita, apod.)
Marek Milička, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Termodynamika vysvětlená poutavě a logicky i s komentáři k tématům přesahujícím rámec přednášky, mohu srdečně doporučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 4. Ročník, Fyzika, bakalářské
Páčili sa mi prednášky: na začiatku bolo opakovanie z minula, a potom nová látka, bolo to prednesené veľmi zrozumiteľne, prednášky mali logický sled, neboli chaotické, prednášajúci neskákal z témy na tému. Oceňujem aj prehľad látky vo forme krátkych poznámok s príkladmi a odkazmi na podrobnejšie poznámky na stránkach doc. Kolorenča. Odporúčaní na ďalšiu literatúru (knihy, záznamy, priamo kapitoly z kníh) bolo dostatok. Minulý rok som chodila na zámennú termodynamiku NOFY031, a musím uznať, že tento rok som sa toho naučila viac.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK